Over de Opstandingskerk

Geschiedenis:

Op 29 maart 1982 werd een "Akkoord van Samenwerking" gesloten tussen de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente te Ermelo enerzijds en ‘s Heeren Loo anderzijds.

Het doel van dit accoord luidde:

"Op deze wijze zullen de bewoners van de genoemde instituten deel uitmaken van de gemeente van Jezus Christus en ingeschreven kunnen worden in de registers der plaatselijke kerken, terwijl toch, gezien de bijzondere situatie, het samenzijn gestalte krijgt in de eigen leefgemeenschap. Deze interkerkelijke gemeenschap wil ten dienste staan van alle bewoners der instituten.

Toen ontstond de naam "Opstandingsgemeenschap".

Zij heeft een eigen kerkenraad, heeft eigen pastores, heeft elke zondag een dienst of een viering en staat onder de verantwoordelijkheid van de Hervormde Gemeente en de Gereformeerde Kerk te Ermelo.

Structuur:

Leden kerkenraadscommissie Opstandingskerk